Wednesday, February 6, 2013

* Emmer Daniel 11th Birthday *

Happy Birthday To You...Happy Birthday To You... 

Happy Birthday To

DaNnY *

Happy Birthday To You


06/02/2013 (Rabu) - Hari ni anak kami Emmer Daniel @ Danny @ Along sambut ulangtahun yang ke-11. Selamat Hari Lahir, anak ku sayang. Mummy & Daddy doakan semoga Danny dikurniakan kesihatan yang baik, membesar menjadi anak yang soleh, cerdik dan pintar. Mummy & Daddy sayang Danny sangat2 (walau kadang2 Mummy & Daddy marah itu bukan tanda kami tak sayang, kami cuma nak betulkan kesalahan yang Along lakukan). Semoga kebahagiaan sentiasa menjadi milik buah hati kami ni okey. 








2009 - 7th birthday


2008 - 6th birthday, sambut birthday di Hospital Putrajaya, gara2 tangan patah jatuh  kat playground. Seminggu gak le Mummy berumah tangga dengan perut memboyot mengandungkan si Dania.


2007 - 5th birthday


2006 - 4th birthday, sampai kembung2 mulut si Danny tiup lilin



2003 - 1st birthday

2nd - 3rd birthday tak ada gambar softcopy... tak berapa rajin la pulak nak scan.... Card dan present tak beli pun lagi, cake pun malam tadi baru bake. Belum deco2 pun lagi. Petang nanti balik kerja baru nak deco2. Hadiah dalam wish list dia... microscope, i-pad mini (kalau pad 20 kotak pun Mummy boleh bagi along oooi) dan heli remote control...)...

Sunday, February 3, 2013

Minggu tambah saham....

Biasa la awal bulan dan cuti hujung minggu. Hari untuk tambah pelaburan ...

Biasa la raya cin dah dekat, banyak ler kacang2 offer

Hasil tuaian di Tesco... sambil tolak troli sambil ligat fikir camana Mummy nak sumbat barang2 ni dalam kereta ... dah le hari ni bawak kereta kecik...heheh

Akhirnya berjaya gak menyumbat semua dalam bonet dannnnn   ada orang duduk kena riba barang gak....hahahh

Stock minuman....

Stock bukan untuk dimakan...

Roti kentang ni satu family suka, selalunya time nak bayar kan plasitk jer yang tinggal sebab sambil shopping sambil makan roti ni...heheh

Salmon favourite daddy dan anak2. Ni frozen salmon le...kat Tesco ni harga RM24/kg... kalau fresh salmon almost RM50/kg. OKlah frozen pun frozen la. So dinner minggu ni utk Daddy confirm ler homemade salmon tapanyaki 

Telor banyak ni tak samapi 2 minggu dah habis. Jangan ler kata Mummy bela hantu raya pulak yer...

Jajan2... Mummy suka Chachos tu.... sedapppp

Antara bekal anak2 gi sekolah

Saturday, February 2, 2013

Nasi Ayam Hainan


Lunch hari ni...nasi ayam n udang goreng tepong jer.... mummy jarang masak nasi ayam sebab daddy tak berapa suka ayam. Hari ni daddy masih di Penang so mummy masak le untuk anak2








posted from Bloggeroid

Monday, January 28, 2013

Bestnya cuti lama....

Lama kan Mummy tak buat n3 mask2 dan makan2...

Lunch hari ni....

Masak lemak pucuk ubi.... pucuk ubi ni import dari 'Muo'...


Ulam timun ngan pucuk ubi rebus

Sambal belacan mangga muda... pedas meletopssss..

Udang goreng tempura 

Ikan kembung goreng....


Dan kita minum air limau sejuk2 yer... bagi hilan gpedas sambal belacan tu.... limau ni pun import dari ladang kakak Mummy si Mama Janet...



Sunday, January 27, 2013

Happy Birthday To ♥ Me ♥


Alhamdulillah.... hari ni 27hb Januari 2013. Ini schedule entry. Masa ni Mummy ada kat kampung halaman Mummy yang tercinta. Insyallah tengahari ni balik dah ke KL.

Bertambah lagi umur setahun bermakna jalan 'menuju ke sana' semakin hampir tiba. Semoga Mummy diberikan kesihatan yang baik dan dapat memanfaatkan baki usia yang ada dengan sebaik2nya. Dan semoga kebahagian yang sedang Mummy nikmati bersama Daddy dan anak-anak berkekalan ke akhir hayat. Ameen!