Nak gak tempek gambar tuan tanah walaupun tiada katan ngan n3....layan je la ye
Blog catatan kehidupan peribadi Mummy bersama hubby dan lima orang permata hati kami, Emmer Daniel, Adam Danish, Dania Batrisya, Emmil Dafiy dan Dhiya Danisha. Juga cerita-cerita tentang saudara dan suku sakat Mummy. Ada juga cerita kenangan bersama emak dan abah.Luv u all.
Wednesday, April 4, 2012
ANAK MITHALI ATAU MENANTU MITHALI?
ANDA ANAK MITHALI ATAU MENANTU MITHALI ATAU ATAU KEDUA-DUANYA? Berikan jawapan beserta bukti-buktinya.
Tak perlu kata apa2!!!
Hasil 'kerajinan' bibik Kemboja Mummy menjahit lencana dan nametag kat baju kurung sekolah agama Dania. Baju kurung sekolah agama Dania memang la tak ada lencana dan name tag sebab dua dah jahit kat tudung so may be bibik ingat Mummy i terlupa or tak sempat nak menjahit kut, so dia tolong lah jahit tapi hasilnya caman kat atas tu le. Name tag dan lencana terbalik dahn tu nametag si Daniel pulak yang dijahitnya kat baju Dania... terbukti memang bibikku buta huruf.... kalau jenis majikan tak sabar memang dah kena tengking kut bibik ni.
Tu tak masuk lagi kes dia simpan minyak masak dalam peti sejuk, habis dah membeku minyak tu.
Tuesday, April 3, 2012
RUMAH UNTUK DIJUAL!
Sesiapa yang tengah nak beli rumah, boleh la tengok iklan di bawah ni.
Lokasi : Desa Anggerik Bandar Baru Nilai
Keluasan Tanah : 22 x 75
Keluasan Binaan : 2500++ kaki persegi. Rumah telah diubahsuai.
Bilik : 5 bilik + 3 bilik air
Rumah yang telah direnovate dan extend depan belakang atas bawah
1st family hall di tingkat bawah.... abaikan sofa yang dan lunyai dikerjakan budak2 USIM yang sewa rumah Mummy sebelum ni...hihihi
2nd family hall ditingkat bawah
Dapor siap dengan kabinet, kitchen hood dan hob
Kitchen bar
Dining area
Maid room ditigkat bawah
Another room ditingkat bawah yang Mummy jadikan surau. Anak dara ni tak masuk dalam pakej jualan ye...hihi
Family hall ditingkat atas juga luas
Study area beserta buil-in kabinet bersebelah dengan family hal ditingkat atas
Master bedroom yang luas, nak letak 2 katil king size pun boleh
Bathroom pun sangat2 luas ada ruang untuk letak basikal gym
Bilik anak2 di tingkat atas
Dekat je dengan USIM...lompat pagar je boleh...hihih
Info tambahan:
- bersebelahan dengan USIM
- bersebelahan dengan Stadium Tertutup Nilai
- berdekatan dengan Tesco, Giant, KFC, McDonalds, IceRoom, NilaiSquare, kedai2 runcit, dobi, 7-Eleven dll
- 20 minit drive ke KLIA & LCCT
- 5 minit drive ke Nilai Cancer Hospital
- sesuai dijadikan homestay
- Perlu sedikit touch-up dan baiki plaster siling
Jika berminta boleh hubungi : Radzuan Arsat (019-260 5373)
Sunday, April 1, 2012
Salmon Teppanyaki
Menu dinner yang sempoi untuk daddy dan anak2. Petang tadi Mummy ke Nilai so balik sampai rumah hampir kul 8pm. Letih la pulak nak masak lauk pauk berbagai. So grill je salmon dan goreng tauge bodoh... ni kira menu ala2 kat kedai Mr Tepanyaki. Kalau kat kedai tu set salmon tepanyaki ni RM14.90 tu pun salmon di ciput je. Buat sendiri baru puas.....Bertambah2 daddy dan anak2 makan.
One big happy family....
Nasi lemak buah bidara
Breakfast dipagi minggu...nasi lemak buah bidara!!!
Nasi lemak sambal udang... harga gerai tepi jalan RM3.00, harga kedai mamak RM5 & harga kat hotel 5* RM29.90.... harga kat rumah?
Nasi lemak dan aksesori pagi ni
Biasalah nasi lemak mesti ada sambal, tak kisah la sambal ikan bilis ke sambal udang or sambal sotong kering.
Ini kes tak de stock kacang tanah so Mummy ganti je ngan kacang kuda....hahahha. Boleh la ya
Ni pun kira aksesori wajib samada direbus or digoreng
