N3 tertunggak lagi...
Last Sunday, Mummy pergi ke Pasar Tani di PKNS. Mummy tak pegi Pasar Kajang hari ni sebab stock ikan2 dan lauk pauk lain banyak lagi, cuma sayur je yang tak ada. Sesekali je Mummy pergi pasar tani kat PKNS tu, selain dari tak ramai orang yang berjualan, harga barang2 yang dijual pun agak mahal.
Mummy pergi dah agak lewat, almost 9am (pada Mummy 9am tu consider dah lambat la, sebab Mummy selalu pegi pasar 6.45am), ada 3 peniaga sayur tapi seorang dah kemas2 nak tutup kedai. Tu dia punye laku... walau harga mahal sikit,
Tengah tinjau2 kat gerai jual sayur, Mummy ternampaklah umbut kelapa yang tinggal dua bahagian je.. Mummy pun apa lagi terus ambik sebatang le... ngam2 sekilo. Harga RM9... logik juga dia jual mahal, pokok kelapa kalau dah ditebang mana nak dapat hasil lagi... Mummy cadang nak masak gulai kari campur dengan tulang2 ayam, tapi tu lah bila yer nak masak. Sayur umbu tni sedap makan waktu tengaharim klau malam tu kureng sikit l.
Selain dari umbut kelapa, kat gerai ni gak ada jual mangga kampung. Wow, Mummy memang peminat mngga kampung tegar.... Buah mangga ni besar2 dan dah mengkal. Kalau yang muda tu makan cicah kicap ngan gulaa....walaaaaaaaaaaa
Kita test dulu camana rasa mangga ni
Memang terbaekkkkkkk la mangga kampung ni.Inilah erti mangga sebenar...rasa masam2 manis. Tak busuk pulak tu, tengok tu biji mangga ni yang dah jadi mangsa gigitan Mummy. Mummy tak berapa suka mangga2 kacukan sekarng yang kebanykannya cuma ada rasa manis jer, kekadang tu rasa cam makan betik je.








