Tuesday, January 22, 2013

Cuti-cuti Malaysia - Terengganu (Episod pasir putih tepi pantai....)

Dari KB ke Kuala Terengganu we all banyak ikut jalan tepi laut. Bila ada tempat cam best sikit we all berhenti lepak2 kejap. Memang betul2 macam sabut hanyut.

Pantai di sebuah kampung nelayan... cantik kan

Pasir putih tepi pantai... ombak saling berkejaran....

Hanya kami di sini.... pantai ini seperti ana yang punya

Merasa gak la dia orang ni main air laut... pantai kat Terengganu ni bersih dan pasir pun halus2 jer


Dikejar ombak

Tulis nama atas pasir

 him

Petua orang tua2 kalau nak muka putih berseri2 bak buih dilautan, cuci la muka dengan buih ombak ni...

Di Kuala Terengganu, Mummy stay di Hotel Grand Continental. Dalam pusat bandar la about 5 minit nak ke Pasar Payang. Masuk je kat lobby mata dah ternampak deretan patung2 tanpa kepala ni.... hohoho... i likeeeeeeeee 



Oklah bilik ada 2 katil queen, dan yang penting ada wifi.  Cuti-cuti gak tapi kerja pun tetap kena kerja walau dalam cuti. Sebab tu Mummy angkut gak MacBook tu sebab dah agak mesti akan ada gangguan2 dari office dan customer....huhuhu

Orang kata kalau gi ke KT harus makan di D'Ganu Cafe sebab makanannya murah dan sedap. So tergoda punya pasal we all pun gi terjah ler cari kedai makan tu. Alang2 orang memang tak jumpa kut kedai tu sebab masuk lorong2 yang gelap tapi bila sampai ke sana memang tempat tu happenning betul. So apa yang special kat situ? 

Hoho that my lucky numberrrr..27

Set BBQ dan steamboat.... Mummy sukalah platter dia ni... mana boleh beli yer...sangat2 comel

Jom main bakar2 dan rebus2...




So seperti bagi dikata... makanan dikedai ni memang sedap, cepat dan harga yang sangat2 berpatutan. Malam tu we all makan tak sampai RM80 pun for the whole family. Dah le air bergelas2 fresh fuite juice saja.... so memang highly recommended untuk dikunjungi. Cuma nasihat Mummy kalau pergi selepas Isyak mungkin anda akan pulang dengan perut kosong sebab meja semua dah penuh dan makanan pun habis. So dicadangkan buat reservation dulu sebelum datang atau pun datang awal sebelum maghrib. Surau ada kat situ.

Kat belakang yang bumbung tingi2 tu D'Genu Cafe

Lampu2 kat belakang tu ICT Kuala Terengganu. Malam yang sama kakak Mummy , YB Bukit Mutiara dan Mama Miraki and family pegi ke ICT Shah Alam... so kira oklah tu sama2 gi ke i-City walau lain lokasi....

Perasan tak si Danish sekarang ni dah berisi sikit badan dia. Tak de la sekeping jer

The Gurls

Di Kuala Terengganu pun kami stay 2 malam gak. Cuaca di KT ni pun sekejap hujan sekejap gerimis sekejap panas, tapi at least second day tu dari pagi memang panas je so sempat le jalan2 kat KT ni.












Monday, January 21, 2013

Cuti-cuti Malaysia - Kelantan

Dah lebih sebulan terperuk dalam draft mode---layan jer la yer.

14/12/12 (Jumaat) - 16/12/12 (Ahad) - Dari Penang kami merentas Semenanjung menghala ke Kelantan pulak.

Kami exit tol Kulim... masuk baling redah Grik.... laluan dengan selekoh S... naik bukit turun bukit. Signal Hp pun sekejap ada sekejap tak de...

Tasik Banding.... masa Mummy sampai dah pukul 11.30am. So we all miss boat trip keliling Tasik Banding ni... so setakat ambik2 gambar je la kat sini

Banjaran Titiwangsa... walaupun tengahari tapi cuaca hat hentian ni nyaman sejuk jer...



Mr Daddy yang tak henti2 mengunyah kuaci sepanjang perjalanan...


Lunch yang sempoi ... bila nampak air botol tu teringat le zaman kecik2 dulu. Mummy dan adik beradik yang lain minum air botol ni (kami panggil air "jin-jer") masa demam jer. Kalau tak demam jangan harap le dapat minum air 'mewah' ni...

Di Kota Bahru kami stay di Perdana Resort (are Pantai Cahaya Bulan). So sampai-sampai terus ke pantai dulu. Tapi kan angin dan ombak kat PCB ni sangat-sangat kuat. Ombak pun boleh tahan tinggi... takut Mummy tengok

Anak-anak diri dekat batu-batu penahan pun Mummy dah terjerit-jerit suruh dia orang berundur sikit. Takut ombak melepasi batu penahan pulak...

Kat belakan gmUmmy ombak biasa-biasa jer masa ni

Tengok ombak kat belakang Daddy tu.. tinggi kan. Bila ombak tu terhempas ke pantai bunyi dia punya la kuat.

Aku tidak akan jemu menyintai dirimu sebagaimana ombak yang tidak jemu menghempas pantai....heheheheh

Kecewa tak dapat mandi laut....

Tengok lah pelepah kelapa pun cam terpusing kena angin kuat

Bilik Mummy menghadap swimming pool ni. So dari beranda jer dah boleh nampak anak2 berenang

Memang puas la dia orang ni swimming. Danny, Danish & Dania ni tiga2 dah pandai berenang. We all tak ada pun hantar ke mana2 swimming kelas. Tapi Daddy rajin bawak dia orang berenang kat UKM atau kalau cuti2 macam ni Daddy ajak la dia orang berenang. Jangan ikut style Daddy ajak dia orang ni berenang, memang boleh sesak nafas kalau tengok. 

Along dengan renang berirama...

Kolam kat resort ni besar dan jangan risau kalau uols tak pakai swimming suite pun tak de pak guard yang akan terjerit-jerit atau tiup wosel suruh keluar dari kolam...

Nak berkayak keliling tasik boleh gak

Cantik kannnnn

Pagi2 muka bangun tidur terus ke tepi pantai.... tapikan serius la PCB ni kotor sangat....

Tengok le muka boring Dafiy... dia nak naik kayak tapi masa ni oran gyang jaga kayak ni pun belum datang lagi

Tak dapat mandi kat pantai dapat main tepi pantai pun jadilah...

Mummy stay kat Kota Bahru ni 2 malam. Aktiviti biasa2 jer teman anak2 berendam. Nak gi jalan-jalan pun cuaca mondom jer, sekejap hujan sekejap gerimis sekejap teduh...kira bosan gak le.. Adalah dua kali pegi pasar Siti Khadijah. Kalau ke KB biasalah apa lagi nak beli selain dari serunding daging, serunding ayam, keropok-keropok dan kain batik sutera. Yang banyak Mummy beli serunding daging dan ayam la, sampai 12 kg tu...kain batik sutera 2 helai jer sebab dah plan nak beli kat Terengganu jer. 

Draft Mode Forever!

Ada almost 20 draft entry dalam blog Mummy... heheh. Tak tau le kenapa mood nak berblog kelaut betul. Actually banyak benda yang Mummy nak masukkan dalma blog ni untuk aktiviti sepanjang bulan november dan disember yang lalu. Tapi mungkin sebab masa tu Mummy tak ada bibik dan hujung tahun kerja opis memang menimbun2 tu yang memang tak sempat nak berblog... alang2 dah ada dalam draf nanti Mummy publish gak ler cerita tu walau dah basi...heheh

- Petrosains KLCC
- i-City Shah Alam
- Sg Congkak Lagi
- Cuti-cuti Malaysia Perak-Penang-Kelantan-Terengganu-Pahang
- Farewell Party
- BBQ Time
- Dll lagi ler..

Sunday, January 20, 2013

Dating time...


Bye anak2, duduk rumah elok-elok ya. Mummy nak gi dating ngam Daddy...Tak pegi jauh pun setakat Bangi-Nilai-Beranang-Semenyih-Bangi.

Tujuan utama actually nak ambik kuih pau kelapa dan karipap frozen yg Mummy order dgn jiran mummy masa duduk nilai dulu. Pau kelapa dan karipap yang dia buat memang terbaekkkklah. Mummy sekalinorder memang banyak, tadi ambik 10 pkt pau kelapa dan 6 pkt karipap. Selalunya 2 bulan sekali Mummy akan order.

Dari Nilai daddy ajak meronda ke Beranang. So Mummy singgah kedai Beranang Antique... apa lagi nak tabah koleksi ler...


Daddy dengan owner Beranang Antique, Abang Lan. Familiar kan muka dia. Memang pun dia ni kan kerap berlakon drama2 tv.

Layan jerr la gambar kat kedai antique nia...









Ini bukan barang antik yer...heheh. Petai ni kawan Daddy bagi. Banyak ni apa Mummy nak buat. Jiran sebelah dah bagi. Buat berniaga kat pasar malam ok kut...hahaha

posted from Bloggeroid