18hb April 2009 (Sabtu) - Dania terpilih untuk mewakili Krista BBN ke Krista Idol 2009 peringkat Negeri Sembilan bagi kategori PlayHouse(PH). Tahun lepas Daniel yang ambik bahagian. Tahun ini acara diadakan di tempat yang sama, Allson Klana Seremban.
Pukul 11am dah sampai ke Allson Klana. Mummy tak bawak Dafiy sebab dia tak berapa sihat dan takut nanti dia tak selesa sebab orang ramai dan sesak. Sampai Allson Klana terus masuk cari tempat duduk. Kami duduk baris ketiga dari hadapan. Para peserta masing2 bergaya dengan pakaian dan solekan (terutamanya anak2 perempuan...termasuk lah Princess Dania...)
Acara bermula pukul 12, keadaan bilik di mana pertandingan dijalankan memang tidak selesa. Bilik terlalu kecil tidak dapat menampung kehadiran ibu bapa, guru2 dan para peserta sendiri. Bayangkan seorang peserta yang masuk bertanding sudah tentu ditemani ibu bapa dan adik beradik yang lain. Sepatutnya pihak penganjur lebih peka tentang perkara ini. Kesian ada ibu bapa terpaksa berdiri dalam keadaan bilik yang mula hangat. Aircond yang pada awalnya mummy rasa terlalu sejuk dipertengahan acara dah terasa hangat.
Nasib baik acara dimulakan dengan kaegori PlayHouse, jadi tak perlu kami menunggu lama untuk sampai ke giliran Dania. Dania peserta kedua membuat persembahan. Yang hairannya di rumah Dania berlatih menyanyi lagu lain bila dah atas pentas lag lain yang keluar pulak. Tak apa lah Dania, yang penting Dania berani diri di pentas di depan orang ramai. Tahun depan nanti Dania masuk lagi yer.
Kami tak tunggu acara selesai, sebab masing2 dah lapar. Pukul 2.30 kami balik.
Blog catatan kehidupan peribadi Mummy bersama hubby dan lima orang permata hati kami, Emmer Daniel, Adam Danish, Dania Batrisya, Emmil Dafiy dan Dhiya Danisha. Juga cerita-cerita tentang saudara dan suku sakat Mummy. Ada juga cerita kenangan bersama emak dan abah.Luv u all.
Wednesday, April 22, 2009
Monday, April 13, 2009
Krista : Sport Day 2009
11/04/2009 (Saturday) - Hari ini sportday untuk Danish dan Dania. Macam tahun lepas tahun ini sportday diadakan di Nilai Kolej. Selepas hantar Danny ke sekolah barulah Mummy dan Daddy hantar Dania & Danish ke Nilai Kolej. Biasalah sukan untuk anak2 kecil, setakat giant walk, bawa bola pingpong guna sudu, susun blok dan lain. Yang penting bukan hadiah cuma nak bagi pendedahan kepada anak2 pentingnya bersukan.
Gambar akan diupload kemudian. Gambar ada dalam hphone daddy.
Gambar akan diupload kemudian. Gambar ada dalam hphone daddy.
Thursday, April 9, 2009
ESQ Training
3-5/04/2009 (Jumaat - Ahad) - Mummy attend ESQ Training di Flamingo Hotel. Sepatutnya bulan lepas mummy pergi attend training ini tapi disebabkan ada trip ke Bandung mummy tunda. Bila dah attend training itu mummy rasa menyesal, kenapa lah dari dulu mummy tak attend. Dari tahun lepas lagi mummy cadang nak attend, tapi itulah semua benda kalau kita cuma niat tapi tak ada tindakan tak jadi juga. Alhamdulillah banyak yang mummy dapat dari training itu. Terasa bertapa kerdilnye dan lalainya mummy selama di bumi Allah ini. Kandungan modul training yang padat, cara penyampaian yang menarik serta panduan multimedia yang canggih membuatkan setiap hari berlalu dengan pantas dan tanpa disedari training 3 hari berlalu. Inilah satu2nya training yang mummy hadiri dan mummy tak tengok jam memanjang. Insyallah mummy akan hadir trainin untuk intermediate level dalammasa terdekat.
Demi Matahari
Demi matahari dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan apabila dia mengiringi
Demi siang hari apabila menampakkan dirinya
Demi malam apabila ia menutupi
Demi langit beserta seluruh binaannya
Demi bumi serta yang ada di hamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya
Allah Subhanallah Allah Subhanallah
Allah Subhanallah Allah Subhanallah
Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketaqwaan
Beruntung bagi yang mensucikannya
Merugi bagi yang mengotorinya
Subhanallah.....
I'ktirof
Ilaahi Lastu Lil Firdausi Ahlaa
Walaa Aqwaa 'Alan Naaril Jahiimi
Fahablii Taubataw Waghfir Dzunuubii
Fainnaka Ghoofirudz Dzambil 'Adhiimi
Dzunuubii Mitslu A'daadir Rimaali
Fahabli Taubatay Yaadzal Jalaali
Wa 'Umrii Naaqishun Fii Kulli Yaumi
Wa Dzambii Zaidun Kaifach Timaali
Ilaahii 'Abdukal 'Aashii Ataaka
Muqirrom Bidz Dzunuubi Waqod Da'aaka
Wain Taghfir Fa-Anta Lidzaaka Ahlun
Fain Tathrud Faman Arju Siwaaka
.......
Wahai Tuhan aku tak layak ke firdausMu,
namun tak pula aku sanggup ke nerakaMu,
ampunkan dosaku, terimalah taubatku,
sesungguhnya Engkaulah pengampun dosa-dosa besar
Dosa-dosaku bagaikan pasir-pasir di pantai,
dengan rahmatMu ampunkan daku oh Tuhanku
wahai Tuhan, selamatkan kami ini dari segala kejahatan dan celaka
kami takut, kami harap kepadaMu
suburkanlah cinta kami kepadaMu
kamilah hamba yang mengharap belas dariMu
Demi Matahari
Demi matahari dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan apabila dia mengiringi
Demi siang hari apabila menampakkan dirinya
Demi malam apabila ia menutupi
Demi langit beserta seluruh binaannya
Demi bumi serta yang ada di hamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya
Allah Subhanallah Allah Subhanallah
Allah Subhanallah Allah Subhanallah
Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketaqwaan
Beruntung bagi yang mensucikannya
Merugi bagi yang mengotorinya
Subhanallah.....
I'ktirof
Ilaahi Lastu Lil Firdausi Ahlaa
Walaa Aqwaa 'Alan Naaril Jahiimi
Fahablii Taubataw Waghfir Dzunuubii
Fainnaka Ghoofirudz Dzambil 'Adhiimi
Dzunuubii Mitslu A'daadir Rimaali
Fahabli Taubatay Yaadzal Jalaali
Wa 'Umrii Naaqishun Fii Kulli Yaumi
Wa Dzambii Zaidun Kaifach Timaali
Ilaahii 'Abdukal 'Aashii Ataaka
Muqirrom Bidz Dzunuubi Waqod Da'aaka
Wain Taghfir Fa-Anta Lidzaaka Ahlun
Fain Tathrud Faman Arju Siwaaka
.......
Wahai Tuhan aku tak layak ke firdausMu,
namun tak pula aku sanggup ke nerakaMu,
ampunkan dosaku, terimalah taubatku,
sesungguhnya Engkaulah pengampun dosa-dosa besar
Dosa-dosaku bagaikan pasir-pasir di pantai,
dengan rahmatMu ampunkan daku oh Tuhanku
wahai Tuhan, selamatkan kami ini dari segala kejahatan dan celaka
kami takut, kami harap kepadaMu
suburkanlah cinta kami kepadaMu
kamilah hamba yang mengharap belas dariMu
Tuesday, March 31, 2009
Dafiy - 10 Months (Langkah Pertama)
26/03/2009 (Khamis) - Hari ini genap umur Dafiy 10 bulan. Dan berita gembira hari ini, bibik kata Dafiy dah pandai bejalan selangkah dua. Balik dari office tak sabar mummy nak tengok Dafiy berjalan. Puas jugalah mummy ajak dia jalan bertatih, sebab nak tengok dia jalan sendiri. Camera sentiasa di tangan mummy sebab nak ambil gambar Dafiy jalan. Lama juga mummy tunggu, ini hasil yang mummy dapat.

Thursday, March 26, 2009
Dania's 4th Birthday
H a P p Y 4th B i R t H d A Y
D.A.N.I.A
D.A.N.I.A

25/03/2009 (Rabu) - Hari ni birthday Dania yang ke-4. Happy 4th Birthday Princess Dania. Semoga Dania membesar menjadi anak yang solehah, berjaya di dalam kehidupan dan mendapat keberkatan hidup di dunia dan akhirat. Tiada apa yang mengembirakan mummy dan daddy selain melihat anak-anak mummy dan daddy membesar sihat di depan mata dan menjadi anak2 yang berguna dimasa hadapan.
Hari ini mummy ambil cuti sebab tak berapa sihat. Rasa seram2 sejuk macam nak demam. Selepas hantar Dania dan Danish ke sekolah mummy packed goodies untuk Dania bawa ke tadika masa birthday celebration di sekolah dan juga untuk bagi pada kawan2 mengaji.
Tengahari mummy ambil Danny di sekolah. Macam biasa setiap hari Rabu sekolah agama petang tak ada. Mummy singgah di kedai kek beli kek untuk Dania. Ini lah kek mummy beli untuk Dania, mummy cari PowerPuff Girl tapi dah habis lah pulak. So dapat barbie girl jer. Nanti mummy belikan kek Powerpuff Girl untuk Dania bawak ke sekolah okey.
Ini birthday card daripada Mummy dan Daddy. Pink birthday card for our lovely little princess.
Aksi Dania sebelum acara potong kek. Danny dan Danish dah tak sabar nak menyanyi dan makan kek.
Lagi aksi Dania....
Make a wish Dania....
Dania diapit Danish & Danny.
All in except Daddy
Comotnye mulut Dania....lap sikit!
27/03/2009 (Jumaat) - Hari ini untuk kali ketiga dalam tahun ini Dania menyambut harijadinye yang ke-4. Kali ini sambutan di Tadika Krista.
Tengoklah bertapa ceria dan bergayanya Dania nak ke sekolah pagi ini.

Ini kek Mummy beli untuk Dania potong di tadika. Powerpuff girl tak ada so, Mummy beli Barbie cake jer.

Dania, get ready untuk acara potong kek...


