Showing posts with label sambal ikan bilis petai. Show all posts
Showing posts with label sambal ikan bilis petai. Show all posts

Tuesday, August 17, 2010

7 Ramadhan 1431

Assalammualaikum, hari ni genap seminggu kita berpuasa. Anak2 Mummy si Danny & Danish masih cukup puasa walau kekadang merengek2 kehausan dan keletihan bila balik sekolah. Jadi nak pujuk dia orang2 hari2 Mummy akan tanya dia orang nak makan apa untuk buka dan sahur.

Hari ni dah tak tau nak masak apa lagi. So masak sempoi je, ikan bilis goreng ngan petai, bening kobis panjang dan kicap ayam. Daddy ngan anak2 nak makan fish & chip pulak. So layan je la...

Fish & chip sempoi...

Sambal ikan bilis petai yang sangat mables... pedas berapi. Makan ngan nasi putih je dah cukup...

Ayam kicap...

'Bening bodoh' kobis panjang...

Nyum...nyumm jagung tin yang sangat manis

Karipap dan pau kelapa 'geseng' hehee....manalah tak rentung sambil goreng kuih sambil kutip telor ayam, perah susu lembu, petik strawberry...nasib baik rentung kategori masih boleh dimakan lagi....

Kuih lapis, puding jagung dan kole kacang. Dan kuih tako semestinya ada gak.