Showing posts with label jusmate 5. Show all posts
Showing posts with label jusmate 5. Show all posts

Wednesday, June 9, 2010

Sup Oren

Selepas beberapa minggu makan @ malantak @ mentedarah tanpa kawalan hari ni Mummy start semula makan (ke minum???) sup oren je untuk lunch.

Sup oren yang amat lazat...(x&%!xus8 ... heheh... sedap lagi mee hoon sup or soto...heheh)... tiada credit untuk IBM...

Nak tau tak resepi camana nak buat sup oren yang berkhasiat ni? Hah Cepat ambik pen dan pencil, amik senarai bahan2 dan cra2 nak buat sup oren ni...

- 2kg putik limau
- 1kg asam keping
2 liter cuka getah masak
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;

Ambik satu sachet JM5 tambah air sejuk dan shake. Siap untuk diminum! Hehehhe

Sebelum berat badan ni naik tanpa dapat dikawal lagi terpaksa la Mummy menyabarkan diri untuk seketika dari godaan2 makanan di luar sana...

Tuesday, May 25, 2010

Bukan aku tak cinta... selamat tinggal sayang!



Aku tau kau sayangkan aku
dan kau pun tau yang aku sayangkan kau
walaupun aku sayangkan kau
tapi tak bermakna aku tak boleh sayang yang lain

Bukan aku dah tak sayangkan kau lagi
cuma kadang2 aku bosanlah nak layan kau
dan yang lain2 tu semuanya tak jemu2 mengoda aku
aku ni manusia yang lemah
so kadang2 aku tergoda dan terpaksa melayan mereka juga

Kau janganlah jeles yer
nanti bila keadaan memaksa aku mesti layang kau semula
tapi buat seminggu dua ni aku layan yang lain dulu yer
kau rehatlah dulu .....

bye...

bye...

bye...

bye...

bye...

bye...

bye...

bye...

bye...

bye...

bye...

Selamat tinggal JustMate5 @ sup oren ku sayang....

Wednesday, October 21, 2009

Kucing vs Kambing




Pelikkan tajuk entry Mummy kali ni? Apa kaitannya kunching ngan kambing ni. Mummy dah bela kambing ngan kuching ker? Kuching mummy tak bela tapi kambing memang Mummy bela, tapi dalam 'farmville' FB ler...hihih...

Nak tau apa lunch menu Mummy hari ni? Nasi briani gam? Nasi lauk ayam masak lemak cili api + sambal sotong + telor masin? Mee goreng atau rojak mamak? Emm semuanya salah, gambar kat atas tulah menu lunch special Mummy sejak kebelakangan ni. Setakat minum satu mug Jusmate 5. Kenyang ke? Usah ditanya soalan ini....frankly speaking lepas minum memang boleh hilang lapar for few hours, so phisically memang consider kenyang ler cuma mentally asyik dok terbayang sedapnye kalu makan itu kalau makan ini...hihih...tu yang godaan besar tu... tapi apa nak buat...sabar jer lah...

Setiap pagi selalu Mummy minum milo-o panas or ais satu mug dan biskut kering 3 keping or roti bakar kosong 2 keping...ahhhhhh sedapnye roti canai banjir...

Petang sikit kalau lapar makan le sekeping dua biskut kering lagi.

Malam makan sup sayur ngan ikan. Nasi kalau teringin letak ler sesudu dua kat dalam sup tu, tapi selalu sup jer. Cam tu ler menu malam tiap2 hari sejak 10 hari yang lepas...tak ke cam kambing tiap2 hari makan sayur2 daun dan ratah ikan cam kucing.

Sampai bila nak makan cam tu??? Selagi tak dapat berat badan yang Mummy nak, rasanya selagi tu kut...So far so good. Dalam masa 10 hari Mummy dah turun berat badan 3.5 kg. Tu pun kira Mummy ni tak strict ikut diet dia, Sabtu dan Ahad selalunya Mummy makan nasi gak cuma kuantiti kurang. Agaknye klu Mummy diet sungguh2 sure dah turn 5-6kg kut...hehehehe...tapi Mummy tak der la sampai menyiksa badan cam tu sekali...hahahah