Blog catatan kehidupan peribadi Mummy bersama hubby dan lima orang permata hati kami, Emmer Daniel, Adam Danish, Dania Batrisya, Emmil Dafiy dan Dhiya Danisha. Juga cerita-cerita tentang saudara dan suku sakat Mummy. Ada juga cerita kenangan bersama emak dan abah.Luv u all.
Showing posts with label harga gula minyak naik. Show all posts
Showing posts with label harga gula minyak naik. Show all posts
Sunday, December 5, 2010
Tahniah semua...
Taniah kepada seluruh rakyat Malaysia.... harga petrol dan gula naik lagi. Tapi tak apa lah sebab "kat tv kata" rakyat menerima kenaikan dengan hati terbuka... dan harga di Malaysia masih rendah jika dibandingan dengan harga si US, France dan yang sewaktu dengannya! Cuma kat tv tak bagitaulah pulak gaji depa kat sana tu berapa!!!!
Friday, July 16, 2010
Naik dan naik lagi ....
Assalammualaikum, salam Jumaat semua. Jumaat yang dinantikan sebab lepas Jumaat cam biasa cuti dua hari bagi orang yang bekerja. Tapi esok Mummy kena kerja, company ada buat joint program kat Bukit Unggul.
Uols dah tau kan harga gula dan petrol RON 95 naik lagi. Harga RON 97 pulak akan diapungkan mengikut harga pasaran. Komen? Tak ada komen dan malas nak la komen apa2. Uols tengok tv malam ni mesti akan keluar kat tv pasal interview kenaikan harga ni dan pasti ada respond cam ni 'kenaikan ini tak membebankan', 'harga kita masih terendah dibandingkan dengan ...'
So jangan nak mengeluh marilah kita menjaga kesihatan dengan mengurangkan pengambilan gula, minum air suam banyak2. Selain jimat boleh jaga suara dan kulit jadi bersih berseri. Bila suara dah sedap dan kulit cantik berseri boleh masuk AF akan datang.... Kalau nak jimatkan petrol pulak, duduk rumah je spend masa dengan keluarga... klu nak keluar rumah pun pi jalan kaki jer....exercise tu.... banyak manafaat bila harga barang naik ni....jangan pandai nak tengok yg negatif jer.... hahahahah....mummy kah yang berkata sebegitu!!!! Cam tak saya je kan.... kepada semua rakyat malaysia, sabar je laa. huhuhu.
p/s: harga barang dah selalu naik, gaji bile plak nak naik? hmmmmm.
Uols dah tau kan harga gula dan petrol RON 95 naik lagi. Harga RON 97 pulak akan diapungkan mengikut harga pasaran. Komen? Tak ada komen dan malas nak la komen apa2. Uols tengok tv malam ni mesti akan keluar kat tv pasal interview kenaikan harga ni dan pasti ada respond cam ni 'kenaikan ini tak membebankan', 'harga kita masih terendah dibandingkan dengan ...'
p/s: harga barang dah selalu naik, gaji bile plak nak naik? hmmmmm.
