Monday, January 27, 2020

Happy Birthday To Me



💕27/01/1970 - 27/01/2020💕

Alhamdulillah. I'm officially 50 today (I ok je kalau uols nak cakap muka I cam orany umur 25 tahun jer 🤣🤣🤣). 

Syukur pada Allah atas segala rahmat dan kurniaNya selama 50 tahun ini. Kalau ikut usia Nabi tak lama mana masa yang tinggal. Namun sentiasa berdoa agar diberikan  kesihatan yang baik,  dipanjangkan umur untuk mengabdikan diri padaNya, diberi masa untuk mendidik dan membesarkan anak2 hingga mereka berjaya di dunia dan akhirat.

💕Ya Allah. Panjangkanlah umur kami sihatkanlah jasad kami, terangilah hati kami tetapkanlah iman kami, baikkanlah amalan kami, luaskanlah rezeki kami, dekatkanlah aku pada kebaikan, dan jauhkanlah kami dari segala kejahatan. Berkatilah kehidupan kami dan saudara-saudara kami di dunia dan akhirat. AMIN. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu. 💕

#DoaUntukJadiDuyufurRahman2020
#UsahaDoTawakalInsyallah

Sunday, November 24, 2019

Dhiya Danisha - Concert & Graduation Day

Terobek 17/11/2019 Majlis graduasi bongsu mummy si Dhiya Danisha. Cepatnya masa berlalu dalam tak sedar berlalu dah 2 tahun Dhiya pra-sekolah di SmartReader. Next year dah nak masuk tahun 1.


Mengedix kejap sebelum ke concert.


Daddy ada di Myanmar so Mummy pergi bertiga dengan Dafiy je.








Grad dah dia

Bergambar awal di sekolah.

Persembahan ewa bule. Pandai juga dia ni menari

Di belakang stage.


Selpi lagi....






Friday, June 14, 2019

Kenangan Raya 1999 - 2019 (Keluarga Hj Omar & Hjh Amanah)

Salam Aidil Fitri untuk semua. Maaf zahir batin.

Mengumpulkan kesemua ahli keluarga dari 3 generasi dalam satu gambar memang bukan kerja mudah (photoshop tak aci ye...). Alhamdulillah tahun ini dapat lagi berkumpul dan bergambar bersama2 dengan seramai 64 anak2, menantu2, cucu2, cucu2 saudara, cicit2 Hj Omar & Hj Amanah. Buat pertama kalinya gambar keluarga tidak lengkap sebab 4 orang cucu tidak dapat balik ke kg kerana tak dapat cuti dan ada yang sedang exam.

Gambar keluarga ni diambil setiap 2 tahun sekali, raya pada setiap tahun ganjil dimana semua waris Hj Omar n Hj Amanah akan beraya di rumah pusaka ini (semua ikut sistem giliran...hehe). Insyallah next gambar raya pada 2021. Semoga semua dipanjangkan umur dan diberi kesihatan yang baik olehNya.

Sila layan gambar raya 1999-2019










Raya terakhir Yin.












Gambar raya terakhir bersama arwah Abah.


Try find me!









Saturday, May 11, 2019

Happy 21st Anniversary To Us

11/05/1998 - 11/05/2019

Alhamdulillah, hari ini genap 21 tahun perkahwinan Mummy & Daddy. Moga jodoh kami berkekalan  hingga ke syurga. 21 tahun perjalanan rumah-tangga kami, penuh dengan kenangan dan pengalaman.


Friday, March 8, 2019

Happy Women's Day

*Tahukah Anda?*

*Hari Wanita Sedunia* sepatutnya disambut pada 6 Mac setiap tahun. Tapi sebab wanita lambat sangat bersiap...💄👗👠👜...,  jadi ia disambut pada *8 Mac setiap tahun*. 

Dan tahukah anda juga, kita ada Hari Lelaki Sedunia. Namun seperti biasa, dorang selalu lupa tarikh...jadi x payah sambut la...😂😂😂😂😂

Selamat hari wanita kpd semua wanita.

💃🏽💃🏽💃🏽

#copypaste