Showing posts with label timber deck. Show all posts
Showing posts with label timber deck. Show all posts

Wednesday, October 13, 2010

Projek lepas raya...

Projek kecik selepas raya, buat timber-deck simple. Tak de pun letak apa2 water fountain ke kolam ke atau2 apa2 water features (dalam hati memang nak letak...apakan daya..budget limited... tak pe la... lagi pun kalau ada bendalah tu sure kat dalam tu akan penuh dengan CD, toys dan yang sewaktu dengannya...)... so cuma buat timber deck, bumbung dan belah tepi letak space untuk tanam2 pokok2 sikit... tu je.

Sebelum...
Behind the scene...


Lepas letak foundation baru simen konkrit...


Pasang tiang2 dulu...


Rumah dah jadi cam kilang papan la pulak.. nasib baik kerja2 ketam mengetam dah dibuat kat kilang dia orang... tinggal touch-up dan potong2 je....jenuhlah hari2 bibik nak mengemop


Bumbung... transparent polycarbonat


Dah pasang bumbung baru pasang lantai...susun rapat2 tau...


Siap dah pasang lantai... tapi baru siap pasang je belum touch-up bagi licin, cat dan varnis lagi....


Pasang lampu dan kipas pening je...


Almost siap tapi cat dan varnis kat lantai tu tak kering sepenuhnya lagi... masih rasa berminyak2... bunga gantung kuning tu antara yang sempat beli masa gi Sg Buluh last weekend... RM7 je sepasu.


Kuranglah sikit rumput2 yang Daddy nak kena mesin...


Lantai yang masih nampak berminyak2...


Weekend ni siap rasanya...