Showing posts with label Village View Bangi. Show all posts
Showing posts with label Village View Bangi. Show all posts

Friday, October 8, 2010

Raya 2010 : Episod (Jamuan Penutup Raya dengan opismate)

N3 makan2 sebelum masuk beradu....


 Malam ni dinner kat Restaurant Village View Jalan Reko dengan anak2 buah kat opis & family. Juga few business partner yang selalu deal dengan kami. Semua ada dalam 40-50 orang la. Ni kira jamuan penutup raya la.


Entrance Village View Jalan Reko


Sementara waiters serve makanan, apalagi kita snap2 dulu la ye...


Sampai2 terus makanan dihidangkan...what a wonderful dinner!


Mazlan & Azronizan with family


Mak Yong yang tunggu masa nak bersalin... tarikh jangkaan 10/10/10....waaaa what a beautiful date. Sama ngan wedding Dr SMS tu..


Me & partner.... heheheh

Mummy, Dania & Daddy

Jom layan pulak apa menu malam ni... mummy rasa ni bukan makan lagi tapi dah categori melantak.... hehhe. Tapi Mummy maintain makan ditahap minimum jer...heheeh (kalau Mummy makan banyak pun bukan uols nampak kan...hahahaha)


 
Telor bistik & telor bungkus


 
Sup tulang & tomyam campur


 
Kerabu mangga & kailan ikan  masin


 
Kerapu sweet sour & siakap masak halia

 
Black pepper beef & sotong dan udang goreng tepong


Lepas makan ada small gift untuk anak2 dan juga pertandingan nama baru syarikat. Disebabkan tiada pemenang untuk pertandingan nama baru syarikat hadiah diberikan kepada peserta yang menghantar penyertaan terawal...


 
Yeyeye...dapat hadiah dari Uncle Fadzly @ Fadod


Ziela & Hamsiah...another Mak Yong yang tunggu masa nak bersalin dalam 2-3 minggu lagi...


Mummy la.....


Housemate - Duan & Arif


Dania & Daniel & Arif. Siapa tahu kenapa si Daniel bersongkok? Hehehe... dia nak cover rambut dia yang baru kena potong pendek semalam....


Dania & Aunty Ziela... sama2 purple...

Tuesday, July 27, 2010

Daddy's Bday Celebration

26/07/2010 (Isnin) - Balik opis Mummy buat deko2 sikit untuk bday cake daddy. Tak de deko apa pun sebenarnya, semua main letak2 je. Jom la layan gambar je...
 
Bday cake yang sempoi untuk daddy. Tak de topping2 pun, sekadar Mummy hias ngan choc je.

Choc bar ni Mummy buat khas untuk daddy. Full with almond nib and peanut. Ada makna tu choc bar ni. 4 choc bar tulisan I Luv Dad tu represent 4 orang anak kami dan Mummy la yang kat tengah2 tu...Sebelum tu 4 I Luv Dad bars tu warna biru, pas tu si anak dara Mummy tu complaint la pulak, "Dania kan girl Mummy buatlah satu choc tu warna pink"... so terpaksalah buatkan satu untuk dia...


Dania tiap kali nampak lilin atas kek mesti dia perasan itu bday dia...

Eh...dah 50 tahun ke umur daddy? Tak la..41... kan lilin tu 4 tinggi dan 1 rendah, tapi bila dah nyalakan api nampak sama je la pulak...  heheeh

Sweet moment! Ramai assistants daddy untuk blow the candles...

Pos2 ngan daddy dulu sebelum keluar dinner...

Mana kita nak gi dinner malam ni yer???

Kita makan kat Village View lagi la... cuma kali ni kat cawangan lain. 15 Minit dari rumah Mummy. Lokasi dekat ngan Tol Kajang.

Pose2 dulu sementara foods & drinks sampai


Snap2...

Memang cepat service kat sini, tak sampai 10 minit semua drinks dah sampai. Mummy cam biasa layan air kelapa, Daddy air apple + asam boi, Dania milo ais, Daniel & Danish air tembikai.

Ikan siakap sweet sour.. masa order siap pesan kat waiter tu bagi siakap yang paling kecil. Nanti tak habis la pulak...Tapi yang sampai siakap yang sangat besar!!

Ketam goreng pedas yang mantap. Kesian Daddy dah lama dia mencara kerang soft shell goreng kari tapi dah beberapa kali jalan2 cari makan tak jumpa lagi... emmm Daddy Mummy rasa kita kena gi Coco Beach kat Langkawi tu la untuk makan soft shell crab kari... (dalam hati...best gak klu dapat gi Langkawi lagi ni... oh bangsi ajaib tolonglah...)

Keabu mangga dan telor daday. Telor daddy tu tambah order sampai 2 kali. Kan Mummy dah kata anak2 Mummy ni memang hantu telor

Kangkong goreng belajan ngan sup ekor

Mr Paul The Octopus yang tak berapa nak memenuhi piawaian Mummy... Mummy order sotong goreng tepong bukan cekodok tepong yer... heheh... punye tebal dia punye tepong!

Mee goreng tanpa sayur untuk Daniel

Kejap ada kejap tak ada...kekonon order ikan paling kecik...tapi sebab sedap punye pasal habis kami kerjakan...tinggal kuah je. Sotong pun tinggal sepit...hehe..melantak sungguh!

Alhamdulillah kenyang....

Kekenyangan dan kengantukan selepas makan....bagi makanan turun dulu ...

Nak membayar pun snap2 posing lagi...mesti boring cashier kena menunggu

Romantika di amour...heheh...bersaksikan bulan tu....

Birthday & small gift dari Mummy untuk Daddy!

Service bagus, tempat luas & bersih dan makanan sedap kecuali Mr Paul yang tak berapa kaw...tapi overall memang oklah. On d way balik anak2 dah zzzzzzzzzzz dalam kereta.