Salam Ramadhan dan selamat mengerjakan ibadah puasa untuk umat Islam.
Dah masuk 2 Ramadhan. Cabaran.berpuasa dalam musim panas terutamanya kepada anak-anak. Semoga mereka diberi kekuatan untuk mrnjalani ibadah puasa.
Perkara sinonim kalau bulan puasa selain solat Tarawih dan bertadarus sudah tentu menu berbuka puasa. Rasanya kebanyakkan orang bila bulan puasa akan masak.menu yang agak istimewa sedikit daripada hari-hari biasa.
Jom layan menu Mummy untuk keluarga pada 1 Ramadhan

Kurma dan kekacang untuk berbuka dan kalau malas nak makan berat masa bersahur.

Menu yang ada

Pajeri nenas. Requested by daddy

Ayam goreng rempah requested by anak-anak

Goreng ikan tenggiri

Daging dendeng yang sangat-sangat mables...heheh. Sendiri buat sendiri puji la. Tapi daddy dan anak-aak cakap memang sedap sangat. Sungguh enak dimakan begit saja...

Ikan masin kurau goreng bawang.

Daun ranti masak air@bening

Seperti tahun-tahun lepas, otak-otak kegemaran anak-anak.

Dafiy kecundang dihari pertama puasa. Pukul 12 dia dah usung kotak coco crunch ke sana sini dan merenggek-rengek lapar. Last pukul 12
30 mummy bancuhkan susu dan buatkan cooc crunch setengah mangkuk. Abang-abang dan kakak dia dulu 6 tabun dah boleh puasa penuh.
Dah masuk 2 Ramadhan. Cabaran.berpuasa dalam musim panas terutamanya kepada anak-anak. Semoga mereka diberi kekuatan untuk mrnjalani ibadah puasa.
Perkara sinonim kalau bulan puasa selain solat Tarawih dan bertadarus sudah tentu menu berbuka puasa. Rasanya kebanyakkan orang bila bulan puasa akan masak.menu yang agak istimewa sedikit daripada hari-hari biasa.
Jom layan menu Mummy untuk keluarga pada 1 Ramadhan

Kurma dan kekacang untuk berbuka dan kalau malas nak makan berat masa bersahur.

Menu yang ada

Pajeri nenas. Requested by daddy

Ayam goreng rempah requested by anak-anak

Goreng ikan tenggiri

Daging dendeng yang sangat-sangat mables...heheh. Sendiri buat sendiri puji la. Tapi daddy dan anak-aak cakap memang sedap sangat. Sungguh enak dimakan begit saja...

Ikan masin kurau goreng bawang.

Daun ranti masak air@bening

Seperti tahun-tahun lepas, otak-otak kegemaran anak-anak.

Dafiy kecundang dihari pertama puasa. Pukul 12 dia dah usung kotak coco crunch ke sana sini dan merenggek-rengek lapar. Last pukul 12
30 mummy bancuhkan susu dan buatkan cooc crunch setengah mangkuk. Abang-abang dan kakak dia dulu 6 tabun dah boleh puasa penuh.
posted from Bloggeroid
1 comment:
Kami mengucapkan selamat berpuasa utk Mummy Gee, En Wan sekeluarga
Harap2 tahun ni sahur penuh,
tak adalah terbangun dah azan dan sebgainya
Selamat maju jaya dlm masak memasak
Post a Comment